Missie, Visie en Uitsluitingscriteria
Missie
La Luna Care biedt kleinschalige zorg & welzijn. Duurzaamheid betekent voor ons herstel van onze leefomgeving…Affiniteit met dieren, duurzaamheid, ideologisch voedsel en het buitenleven zijn speerpunten om bij ons begeleid te worden. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar begeleiding op onze mooie locatie in Kropswolde. Daarnaast begeleiden we bij de cliënt thuis. Daarbij werkt La Luna Care met kleine teams en vertrouwde gezichten.
La Luna Care laat cliënten vanuit verbinding actief meedenken in het formuleren van de eigen zorg/hulpvraag om de zelfredzaamheid te vergroten.
Elke cliënt heeft competenties die door disbalans en/of te weinig stimulans niet of nauwelijks meer worden gebruikt. Het is dan van belang om de cliënt door middel van oplossingsgerichte gesprekken uit te dagen om zélf inzicht te verkrijgen in zijn/haar competenties.
Deze gesprekken voeren we vanuit de beleving: wat kan iemand wél. Samen met de cliënt denken we dus in mogelijkheden en kansen in plaats van onmogelijkheden en beperkingen.
Ook laten wij naasten hierin meedenken. We onderzoeken welke mogelijkheden de naasten hebben om een gedeelte van de zorg op zich te nemen.
Diensten via WMO en Jeugdzorg
- Pedagogische en psychosociale hulpverlening
- Begeleiding individueel
- Dagbesteding en ervaringsplaatsen
- Beschermd wonen voor jongeren( 16+ t/m 27 jaar) in een traject naar zelfstandigheid
- Wonen plus (zelfstandig wonen maar 24/7 zijn wij bereikbaar en in de buurt)
- Camping welke beheert wordt door onze dagbesteding met orangerie incl. keuken. Wij bieden naast een Camping ook een Orangerie (glazen Kas) welke gehuurd kan worden voor vergaderingen, feestjes, teambuilding, scholing, workshops, jamsessies, livemuziek of silent disco.
Visie
“De kern: respectvol omgaan met de gehele mens. Ons lichaam werkt samen met onze geest en deze twee kunnen niet zonder elkaar. Als dit door omstandigheden wel gebeurt, is er tijd nodig om weer in balans te komen. Door dit samen met jou te doen zullen wij ons volledig inzetten. Om de balans terug te krijgen word je door ons begeleid en verzorgd op een deskundige en respectvolle manier.“
Uitsluitingscriteria: V3.0/M.Middel/1-04-2015/LLC
Inleiding en uitsluitingscriteria:
Wij leveren hulpverlening, in beginsel aan alle klanten. Er zijn echter situaties waarin wij
kunnen besluiten de zorgvraag niet te accepteren of niet voortzetten.
Voorwaarde bij ons is een een intrinsieke motivatie naast een zinvolle dag invulling als
school, (vrijwilligers)werk, stage of dagbesteding. Dit zal één van de eerste punten zijn waar
aan gewerkt wordt. Een tweede voorwaarde is het door willen stromen naar zelfstandig
wonen met eventueel begeleiding. Binnen onze zorginstelling is affiniteit met dieren een pré.
In overleg mag je een klein huisdier houden, dit geld niet voor een hond of kat omdat deze
niet alleen thuis mag blijven. Wel mag een hond/kat in overleg komen logeren op afspraak,
mits de hond juist is opgevoed, met andere dieren kan en zindelijk is.
Helaas kunnen wij niet iedereen hulp aanbieden:
1) wanneer de situatie rond de zorgvraag en/of de zorgvrager maakt dat de veiligheid van de
zorgverleners en/ of de zorgvrager niet kan worden gegarandeerd. De groep gaat voor het
individu op gebied van veiligheid.
• Totale desoriëntatie van tijd, plaats en persoon.
• Ernstige verslavingsproblematiek.
• Cliënten die ernstig psychotisch zijn.
• Cliënten met ernstige agressieproblematiek.
• Problemen in het schizoïde spectrum.
• Cliënten met een IQ lager dan 50.
2) wanneer de situatie rond de zorgvraag en/of de zorgvrager dusdanig is dat wij
onvoldoende kwaliteit en/of kwantiteit van zorg kunnen garanderen.
3) wanneer de cliënt eist dat wij afwijken van de geldende landelijke protocollen.
4) Tevens zullen cliënten die een niet toereikende indicatie hebben worden verzocht om in
gesprek te gaan alvorens de zorg te starten.
Ons kwaliteitshandboek is bedoeld voor het management en de medewerkers. Het doel van
het kwaliteitshandboek is een constante en goede zorg en hulp te verlenen waarbij het
welbevinden van de cliënten centraal staat. Het kwaliteitshandboek omschrijft de uniforme
handelswijze en verwijst hierbij naar beleid, richtlijnen, protocollen en procedures.
Cliëntveiligheid Module sluiten wij uit.
Wij zijn HKZ gecertificeerd volgens de norm Zorg en Welzijn.
Visie en Missie geschreven door Mecheline Middel-Mul